Dzieci w Biblii... (grzech międzypokoleniowy)

Stary i Nowy Testament, rozważania, rozumienie, komentarze
Adriana_Claudia

Nieprzeczytany post

Witajcie, niepokoją mnie te fragmenty Pisma Świętego...

"Nie wejdzie syn nieprawego łoża do zgromadzenia Pana, nawet w dziesiątym pokoleniu nie wejdzie do zgromadzenia Pana" (Pwt 23,3)"


" Dzieci cudzołożnicy nie zapuszczą korzeni, gałązki te pozbawione będą owocu... Potomkowie bezbożnych nie wypuszczą latorośli, bo ich nieczyste korzenie są na urwistej skale" (Ks. Mdr. 23,25; 40,15).

Moi rodzice nie mają ślubu... I niepokoją mnie te słowa. Cóż biedne dzieci są winne że ich rodzice się nie pobrali..😔😥

Do cytowania Biblii służy przycisk Biblia w okienku edytora, od razu wszyscy wiedzą że cytat na niebiesko to Słowo Boże, zmieniłam i pozdrawiam - Magnolia
Ostatnio zmieniony 16 lut 2021, 20:22 przez Adriana_Claudia, łącznie zmieniany 1 raz.
Adriana_Claudia

Nieprzeczytany post

PS. Znalazlam na ten temat ciekawy artykuł. Wiecie że nawet jest święty który był z nieprawego łoża?

"Wielki XVII-wieczny święty z Ameryki Południowej, brat Marcin od Miłości de Porres, dominikanin, był Mulatem nieślubnego pochodzenia. Odznaczał się nadzwyczajną i miłością do ludzi oraz dobrocią dla zwierząt, miał dar prorokowania i uzdrawiania, czynił niezwykłe i osobliwe cuda, jak wskrzeszenie psa zabitego przez współbrata, wskrzesił też innego z braci zakonnych."


I nawet jest Modlitwa o uzdrowienie z nieprawego poczęcia. To mnie podniosło na duchu...

kolor czerwony jest zarezerwowany dla administracji i moderacji, zmieniłam kolor - Magnolia
Ostatnio zmieniony 16 lut 2021, 21:00 przez Adriana_Claudia, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Magnolia
Posty: 7117
Rejestracja: 29 sty 2021, 11:31
Wyznanie: katolicyzm
Podziękował/a: 3284
Podziękowano: 3508
Płeć:

Nieprzeczytany post

Czyli sama sobie znalazłaś odpowiedź. Brawo!
Dopowiem tylko, że oba cytaty z pierwszego postu pochodzą ze Starego Testamentu, a tamte zapisy/prawo zostały zmienione przez zawarte nowe przymierze w Nowym Testamencie.

Szerzej można przeczytać w artykule, gdzie Episkopat wyraża swoje stanowisko o grzechu międzypokoleniowym:
https://liturgia.wiara.pl/doc/2824040.E ... leniowym/2

gdzie w pkt 6 i 7 czytamy:
6. „Grzech pokoleniowy” stoi w sprzeczności z prawdą o Bożym Miłosierdziu i o Jego przebaczającej Miłości. Jeśli nawet Lud Starego Przymierza dopatrywał się w różnych nieszczęściach kary Bożej za winy przodków, to Ludowi Nowego Przymierza takie przeświadczenie jest obce. Ta wyraźna zmiana optyki wiąże się z misją Wcielonego Syna Bożego, który doskonale wypełnił Prawo i Proroków, zwiastując miłość i miłosierdzie Boga. Wcześniej na gruncie legalizmu żydowskiego w Bogu widziano przede wszystkim Sędziego, skorego do wymierzania kary. Obraz Boga jako miłosiernego Ojca nie dopuszcza takiej myśli; otwiera człowieka na możliwość zyskania Bożego przebaczenia, ułaskawienia w każdej sytuacji.

7. Kościół od samego początku naucza, że grzech jest zawsze czymś osobistym i wymaga decyzji woli. Podobnie jest z karą za grzech. Każdy osobiście ponosi karę za swój grzech. Wyraźnie pisze o tym św. Paweł w Liście do Rzymian, że „każdy z nas o sobie samym zda sprawę Bogu” (Rz 14,12).
mgr teologii,
„Bóg pragnie, aby wszyscy byli zbawieni i doszli do poznania prawdy” (1 Tm 2,4)
Adriana_Claudia

Nieprzeczytany post

Super, dziękuję ❤️❤️❤️❤️

Uff jakie to życie było by okropne bez Pana Boga!!!
Awatar użytkownika
Marek Piotrowski
Posty: 1903
Rejestracja: 30 sty 2021, 22:00
Wyznanie: katolicyzm
Podziękował/a: 293
Podziękowano: 993
Płeć:

Nieprzeczytany post

Właściwie temat został wyjaśnione, ale dorzucę jeszcze parę tekstów dla podbudowania tego, co już zostało powiedziane:

„Ojcowie nie ponoszą śmierci za winy synów ani synowie za winy swych ojców. Każdy umrze za swój własny grzech."/Pwt 24,16/

„Z jakiego powodu powtarzacie między sobą to przysłowie o ziemi izraelskiej: Ojcowie jedli zielone winogrona, a zęby ścierpły synom? Na moje życie - wyrocznia Pana Boga. Nie będziecie więcej powtarzali tego przysłowia w Izraelu."/Ez 18,2-3/

„W tych dniach nie będą już więcej mówić: Ojcowie jedli cierpkie jagody, a synom zdrętwiały zęby, lecz: Każdy umrze za swoje własne grzechy; każdemu, kto będzie spożywał cierpkie jagody, zdrętwieją zęby."/Jr 31,29-30/

„Umrze tylko ta osoba, która grzeszy. Syn nie ponosi odpowiedzialności za winę swego ojca ani ojciec - za winę swego syna. Sprawiedliwość sprawiedliwego jemu zostanie przypisana, występek zaś występnego na niego spadnie."/Ez 18,20/

Sam Pan Jezus dementował mniemania o "pokoleniowym" pochodzeniu grzesznego życia:
„Jezus, przechodząc obok, ujrzał pewnego człowieka, niewidomego od urodzenia. Uczniowie Jego zadali Mu pytanie: Rabbi, kto zgrzeszył, że się urodził niewidomy - on czy jego rodzice? Jezus odpowiedział: Ani on nie zgrzeszył, ani rodzice jego, ale [stało się tak], aby się na nim objawiły sprawy Boże."/J 9,1-3/
Nasz Pan podkreślał osobistą odpowiedzialność:
„W tym samym czasie przyszli jacyś ludzie i donieśli Mu o Galilejczykach, których krew Piłat zmieszał z krwią ich ofiar. Jezus im odpowiedział: Czyż myślicie, że ci Galilejczycy byli większymi grzesznikami niż inni mieszkańcy Galilei, iż to ucierpieli? Bynajmniej, powiadam wam; lecz jeśli się nie nawrócicie, wszyscy podobnie zginiecie. Albo myślicie, że owych osiemnastu, na których zwaliła się wieża w Siloam i zabiła ich, było większymi winowajcami niż inni mieszkańcy Jeruzalem? Bynajmniej, powiadam wam; lecz jeśli się nie nawrócicie, wszyscy tak samo zginiecie."/Łk 13,1-5/

W ogóle dziedzictwo Ojców nie jest „automatyczne”, lecz zależy od postępowania potomków:
„W odpowiedzi rzekli do Niego: Ojcem naszym jest Abraham. Rzekł do nich Jezus: Gdybyście byli dziećmi Abrahama, to dokonywalibyście czynów Abrahama."/J 8,39/
„Nie wszyscy bowiem, którzy pochodzą od Izraela, są Izraelem, i nie wszyscy przez to, że są potomstwem Abrahama, stają się jego dziećmi, lecz w Izaaku uznane będzie twoje potomstwo, to znaczy: nie synowie co do ciała są dziećmi Bożymi, lecz synowie obietnicy są uznani za potomstwo."/Rz 9,6b-8/

W napisanych w IV wieku „Konstytucjach apostolskich” znajdujemy całkiem sporo na ten temat – i jest to wypowiedź jednoznaczna: każdy odpowiada za swoje winy, a nie za winy przodków czy znajomych:
„Każdy odpowie za siebie, a Bóg "nie wygubi sprawiedliwego wraz z niesprawiedliwym", bo u Niego nie ponosi kary, kto nie zgrzeszył.
(...) Jeśli bowiem rodzice nie ponoszą kary za dzieci, ani dzieci za rodziców, to jasne, nie ponoszą kary żony za mężów, słudzy za panów, krewni za krewnych, przyjaciele za przyjaciół, sprawiedliwi za niesprawiedliwych., ale każdy zda sprawę ze swych własnych uczynków. Noe nie poniósł kary za świat, ani Lot nie spłonął razem z Sodomą, ani Rachab nie zginęła z mieszkańcami Jerycha, ani Izrael z Egipcjanami, gdyż nie współzamieszkiwanie powoduje potępienie sprawiedliwych z niesprawiedliwymi, ale ten sam sposób myślenia".
(...) Nikt nie ponosi śmierci za kogoś innego, lecz „każdy zostaje skrępowany za swe własne grzechy"; oraz: „Oto człowiek i jego dzieło przed nim"'.
(...) Aby nie wydawało się, że stykający się z bezbożnymi ulegają skalaniu ze względu na nauczanie albo mają udział w ich grzechach, Ezechiel zbija ten pogląd przewrotnych ludzi i mówi: „Dlaczego powtarzacie między sobą tę przypowieść o ziemi izraelskiej: «Ojcowie jedli niedojrzałe wino grona, a zęby ścierpły synom»? Na moje życie, mówi Pan Adonai, nie będziecie więcej powtarzali tej przypowieści w Izraelu.
(...)„A wy spytacie: Dlaczego syn nie ponosi odpowiedzialności za niesprawiedliwość swego ojca albo za jego sprawiedliwość", jeżeli postępował sprawiedliwie i z miłosierdziem?" Powiesz im: „Dusza, która zgrzeszyła, sama umrze, syn nie ponosi odpowiedzialności za winę swego ojca, a ojciec nie ponosi odpowiedzialności za winę syna. Sprawiedliwość sprawiedliwego jemu zostanie przypisana, a występek występnego na niego spadnie''.”